Hvordan jobbe med Google AdWords?

Stadig flere bedrifter ser nytten av- og ønsker å annonsere ved hjelp av Google AdWords. I dette innlegget beskriver jeg hvordan vi i Compile jobber med AdWords.

 

Definere mål – Konvertere eller engasjere?

Før du starter annonseringen din på Google AdWords er det viktig å sette en målsetning for annonseringen. Ønsker du å skape engasjement? Eller er målet ditt å oppnå økt salg? Målet ditt avgjør hvordan vi vil utforme og gjennomføre annonseringen for best utbytte.

I denne fasen er det også lurt å definere et budsjett. Med AdWords betaler du kun for klikkene du får. Kort fortalt kan din annonse bli sett av utrolig mange, men du som kunde betaler kun for de som faktisk velger å klikke på din annonse.

 

Identifisere søkeord – Hvilke søkeord er lønnsomme?

En viktig del av forberedelsene er å finne riktige søkeord for din annonsering. Her er det mange faktorer som spiller inn og derfor setter vi av godt med tid til å analysere antall klikk per måned, trender per søkeord og relevans i forhold til din annonse. Vi identifiserer også hvilke søkeord som koster hva og ser på hva konkurrentene dine gjør. All informasjonen vi samler bruker vi for å identifisere dine beste søkeord.

 

Optimalisere – Hva fungerer best?

Når vi starter annonseringen ønsker vi å starte bredt med mange annonser til en lav kostnad. Hensikten er å teste planen vår og optimalisere slik at vi står igjen med de annonsene som gir deg best effekt. Deretter kan vi øke innsatsen på de beste annonsene i henhold til ditt budsjett. Optimaliseringen er en kontinuerlig jobb som pågår helt til du velger å avslutte annonseringen.

Meld deg på vårt nyhetsbrev for å få flere interessante blogginnlegg!



0 replies

Legg igjen et svar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *