Compile lager digital strategi som passer for ditt firma og dine kunder. Alle som driver forretningsvirksomhet har akkurat det samme problemet; de trenger leads, altså hvem de skal selge til, og de trenger salg. Et minimum må være å ha en responsiv nettside, men dette alene utgjør lite til ingen forskjell på antall leads og salg.
Når jeg snakker med en kunde om digital markedsføring vil alltid leads og salg stå i fokus. Selvsagt tilbyr vi en ny nettside lagd etter ønsker fra kunde og anbefalinger fra oss, men vi gir oss ikke med dette. Vi fortsetter med SEO, som handler om å gjøre nettsiden din optimalisert på Google. Dette alene krever planlegging og at kunden involverer seg, og forstår hvordan vi sammen skal jobbe for å rangere høyt på søkemotorene. Uten å måtte gå i dybden på hvordan SEO gjøres rent teknisk, så vil jeg heller snakke om hvilket virkemiddel som skal brukes for å nå målet; nemlig “Content Marketing”.
Alt handler om content
Når vi snakker om å bruke digital markedsføring, finnes det en mengde tekniske metoder og strategier. Enkelte av disse metodene og strategiene bør et hvert firma som driver med digital markedsføring kunne. Likevel er metoder uten content litt mindre effektive. Jo, du kan gjøre store forbedringer, men med content kan resultatet bli utrolig mye bedre.
Flere av mine kunder jobber fra måned til måned med content marketing og våre digitale strategier. For andre er det spennende å jobbe med content på egenhånd og kun benytte våre strategier. De fleste velger våre profesjonelle copywritere til å gjøre jobben. Jeg anbefaler å benytte copywriter, siden vedkommende kan skrivekunst. Etterhvert vil det kanskje være logisk å ta over noe av denne virksomheten selv.
Content marketing er et begrep i vinden, og bør ha stor oppmerksomhet. Å bruke tid på content kan for enkelte høres svært lite innbringende, tidkrevende og ikke minst vanskelig. De to siste punktene er riktig, content krever mye tid og det er ikke lett. Vi som jobber i Compile har ingen vanskelighet med å se at dette krever stor innsats, men vi ser også hvor gøy og effektivt det er.
Automatisert markedsføring
Fortsatt er det slik at tradisjonell markedsføring er størst i Norge, men digital markedsføring kommer for fullt. Det finnes lite automatisert software for markedsføring, med unntak av en håndfull selskaper i USA som var svært tidlig ute.
Compile har full fokus på å kombinere god kunnskap om digital markedsføring og egen software som kan benyttes til kampanjer. Med andre ord, vi bruker en blanding av egen og andres software.
Compile som ditt digitale byrå
Kunder velger Compile som markedsføringsbyrå fordi vi kan mye om digital markedsføring og verktøy for å gjøre dette effektivt. Det foregår nå en rasende utvikling på området som vi følger nøye med på. Vi benytter egen software for å skaffe leads og salg og tredjeparts systemer som Facebook og Google. Sosiale medier og Google AdWords brukes som «innkaster» av nye leads.
Fokus på leads og salg gjør at vi tenker på hvordan ditt firma fremstår utad, at kunder skal finne ut hvem bedriften er, legge igjen spor og informasjon og til slutt legge igjen penger.