Alle selgere vet hvor mye arbeid og kontaktpunkter man må ha for å få et salg. Man må prospektere etter potensielle kunder, kontakte de, følge opp kontakter, ha møter og presentasjoner og sette opp tilbud.
Bare det å holde styr på hvem man har kontaktet og å følge de opp, kan bli veldig uoversiktlig. For ikke å snakke om hvor vanskelig det er å få den første kontakten ved cold-calling.
Vi i Compile kan automatisere store deler av disse prossessene, slik at man siler bort de prospektene som ikke er interesserte til å begynne med. De som er positive kan man automatisere oppfølgingen hele veien til booket møte, og man sitter igjen med mer varme leads man eventuelt kan følge opp manuelt.
Dette sparer enormt med tid og ressurser for selgeren, samtidig som man slipper ubehagelige cold-calls til prospekter som ikke ønsker å bli ringt.
Vi bruker LeadJabber for å sette opp denne automasjonen. Ved hjelp av LeadJabber kan man eksempelvis automatisere:
Det eneste selger trenger å tenke på etter å ha satt igang sekvenser er å følge opp svar og holde møter!
Vi kan også sette opp automatisering av inbound trafikk fra eksempelvis nettsider eller facebook. Dette kan være automatiske oppfølginger med ferdig oppsatte tilbud basert på hva de fyller ut, oppfølging av personer som ikke fullfører en skjema-utfyllelse eller en booking på nettside eller facebook-forms, reputation management (få kunder til å legge igjen positive reviews) osv.
Sitter man for eksempel på et kundesenter og mottar henvendelser fra potensielle kunder hver dag, vet man at det kan ta mye tid å få informasjon om hva kunder ønsker, sette opp og sende ut tilbud. Vi kan sette opp skjema og sekvenser for dere hvor kunder kan fylle ut informasjonen og få oppfølgingen automatisk, slik at man effektiviserer tiden til kunde-behandlerne.Et eksempel på en slik sekvens kan være:
Kundesenteret trenger da bare å forholde seg til å følge opp de som er positive, og frigjør tiden de ellers ville brukt på dette selv.
Compile kan også hjelpe dere med å sette opp Facebook-kampanjer for å booke tjenester via Facebook lead forms, og automatisk følge opp de som ikke fullfører disse bookingene. Vi kan også følge opp kunder som har fått tjenester fra dere og som er fornøyde til å legge igjen positive reviews på eksempelvis Google (reputation managment).
Eksempel på hvordan dette kan settes opp er:
Det som kan automatiseres er det egentlig fantasien som setter grenser for. Vi kan hjelpe dere med avanserte automatiserings-prossesser og integrasjoner med disse mot systemer dere bruker fra før.
Kontakt oss gjerne om dere har ønsker om porssesser dere vil ha automatisert!